Daca esti trist este mai mult ca probabil ca vei cheltui mai multi bani pentru a obtine aceleasi comoditati ca si o persoana a carei stare emotionala este neutra, potrivit unui articol ce urmeaza sa fie publicat in "Psychological Science".
Oamenii de stiinta afirma ca oamenii cheltuie mai mult daca sunt tristi sau preocupati, chiar si cei a caror stare deprimata este temporara.Studii anterioare au indicat o posibila legatura intre tristete si cumparaturi. Telul cercetatorilor a fost sa urmareasca aceste rezultate, descoperind ca atunci cand concentrarea spre sine a unei personae este intensificata posibilitatea ca aceasta sa cheltuie mai multi bani creste considerabil. Acest studiu ne ajuta sa intelegem mai bine comportamentul de consumator, in special impactul emotional.
In acest experiment, voluntarii au fost rugati sa urmareasca doua tipuri de filmulete, unul ‘trist’ si celalalt ‘neutru emotional’. A trebuit apoi sa cumpere un obiect de baza, ca de exemplu o sticla cu apa, avand o varietate de preturi dintre care sa aleaga. Cei care au privit clipurile ‘triste’ au avut tendinta de a oferi cu 300% mai multi bani, afirmand insa ca vizionarea filmelor nu a afectat modul lor de a cheltui. Cu alte cuvinte, acestia nu au fost constienti de impactul clipurilor.
Potrivit autorilor, tristetea si autoconcentrarea ne determina sa devalorizam atat sinele cat si posesiile noastre. Aceasta depreciere ne face dornici sa cheltuim mai multi bani pentru bunuri materiale. Aceste rezultate ar putea fi mult mai dramatice in viata reala, avand in vedere ca tristetea indusa in experiment a fost de joasa intensitate, neluandu-se in calcul cazurile extreme.
Aceste observatii ar putea trece mai departe de domeniul de luare a deciziilor, determinand oamenii sa isi asume riscuri mai mari sau sa caute alte relatii, nefiind constienti ca acest comportament este condus de emotii.
www.medicalnewstoday.com
www.psychologicalscience.org
< Anterior | Urmator > |
---|